Här får du en armbåge för ditt jävla tjat om 'eget ansvar'!

Idag hade vi sport- och lekdag för eleverna. Olika tävlingar i skicklighet genomfördes och priserna var en frosseri av godis. Obekräftade rykten nådde mig att man hade köpt godis för 1500 kronor.

Det är ganska mycket.

Höjdpunkten var en innebandymatch mellan eleverna och lärarna. Givetvis kände jag av plikten och ställde upp. Kan säga att jag inte spelat innebandy på flera år, så ovanan var rätt så stor och man kände sig lite nederlagstippade när motståndarna ställde upp med vältränade innebandyspelare varav ett par stycken figurerade i juniorlandslag och sånt. Dessutom visste man ju inte ifall några elever skulle ta tillfället i akt och hämnas för dåilga resultat eller alla förmaningar vi lärare har gett dem.

Men med intensivt och småfult försvarsspel lyckades vi gneta oss till 1-1.

Sen skulle det vara samma sak med tjejerna, fast där fick vi hjälpa till då de befann sig i kraftigt manfall. (Där fick jag till det!) Ställde upp enbart för att stå i försvaret och stanna där. Konditionen försvann vid den första matchen. Men tjejerna kämpade på bra. Jag blev till och med så tacklad att en blev utvisad. Sen fick jag ett stenhårt frislag på låret - fick alltså mer stryk i den matchen än första..... Tack vare duktiga anfallare så vann vi med 2-0.

Nu värker benen och träningsvärk är att vänta. Bara två dagar kvar nu....

Kommentarer
Postat av: Madzia



måste väl kännas skönt att det "bara" slutade med 1-1?! hehe... innebandy is the shit... o tjejer, ja nu vet du att man verkligen inte ska underskatta dem som spelare...

De kan oxå fajtas så att man får x antal blåmärken haha...

tom jag som tjej var naiv i den första innebandymatchen...nu flera matcherfarenhets rikare! ;)

2008-12-17 @ 16:09:00
Postat av: Tobbe

Näe, nu vet man till nästa år - då jävlar!! =)

2008-12-18 @ 13:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback