En glad överraskning

Igår inför dagens sista lektion stressade jag mig som vanligt till nästa lektion. Kom dit, öppnade dörren och då uppmärksammade jag att en elev stod vid dörren med en tårta.

Okej...

Eleven plus några till ville tacka mig för den tiden som varit med tanke på att jag snart ska på föräldraledighet.

Jättesnällt!

Så vi satt en stund och åt tårta, pratade lite om olika saker och till sist tackade jag igen (säkert ett tiotal gånger, man vet liksom inte om de verkligen förstår att man verkligen är tacksam), sen var jag tvungen att vara lite småsträng och be dem sätta igång med deras skolarbete.

Sen var jag glad hela dagen.

Det behövdes. Med tanke på att man skulle på kurs på kvällen..

Kommentarer
Postat av: Jenny

det finns goa elever :) Nu saknar jag livet som lärare.

2008-12-04 @ 16:38:39
Postat av: Jacob

Visst finns det goa elever. Men de är sällsynta :D

2008-12-04 @ 16:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback