Säsongens första kräftor

Igår var det dags för säsongens första kräftskiva. Inomhus för ovanlighetens skull, men vädrets makter var alltöfr nyckfulla för att vi skulle våga oss på att vara ute.

Det roliga var att jag och sambon hade två paket. Resten delade på två paket och de var fem stycken. Vad kan jag säga - vi gillar kräftor. Efter alla kräftor, sambon hann till och med äta några av de andras kräftor, hamnade vi en kollektiv kräftkoma.

Sen spelade vi grabbar poker och jag stod som segrare till slut. Promenad hem och klockan halv två hamnade jag i säng. Sambon och dottern hade åkt mycket tidigare.

Klockan sju på morgonen vaknade dottern och ville ha mat. Därefter var det dags för umgänge tyckte hon. Inget hänsyn till att man hade sovit alldeles för få timmar och att man hade ett par snapsar och några öl innanför västen. Så är det att vara småbarnsfarsa. Men man tjänade in lite pengar iallafall. Kan behövas, speciellt efter Ullared och att man spenderade massa pengar på förlovningsringar....


Kommentarer
Postat av: mitta

Grattis till förlovningen!! :d om jag tolkar rätt..att ni har köpt ringar! kram

2008-08-11 @ 08:09:01
Postat av: Tobbe

Ja, du var ju först. =) Tack!

2008-08-20 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback