Man blir så trött....

Även om sex lektioner på rad suger mycket energi från en, så är det ingenting med att återigen se ett derby förstöras av idioter. Resultatet i sig spelar ingen roll. Oavgjort kanske var rättvist. Det var ingen straff och Bajen fick sin tid att fokusera på kvittering.

Jag tänker inte stå och kasta sten i glahus. I en omvänd situation, så hade några idioter på Norra stå gjort exakt samma sak. För det blir ju inga konsekvenser. Man försvinner i massan och vågar göra de här sakerna. Sen står de igen på samma plats i nästa match. Det är så lätt att säga att man ska stänga av de som har gjort det på livstid - men har det verkligen hänt någonting sånt?

Ingenting!

Det här distanserar bara mer och mer från de som verkligen vill gå på fotboll mot de som bara förstör. Jag kan fortfarande tänka mig gå på derbymatcher. Men jag skulle aldrig ta med mig min dotter. Nånsin. Om jag har någon talan när hon är sexton år skulle jag fortsätta stoppa henne. Fram tills hon är 18 iallafall.

Och det är jättesynd. För att det finns ingen fotbollsmatch som ett derby. Inramningen knäcker det mesta, även om spelet på fotbollsplanen hackar betänkligt. Nu har jag inte så många erfarenheter av inramningar på fotbollsmatcher utanför Råsunda, men man har ju sett hur det är på Behrn Arena..

Jag hoppas, verkligen hoppas, att det ska bli bättre. Att man kan gå på fotboll med sin familj. Självklart kommer sambon hyssja åt mig och min dotter kommer säkert tycka att jag är pinsam när jag ställer mig upp och gormar om att AIK måste passa bättre.

Men de ska kunna göra det, utan att vara rädda.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback