Klassrumsproblem

Arbetet har, som sagt, börjat och det blir spännande med en helt ny klass att ta hand om. Igår kom jag på att jag inte ens vet vilket klassrum de skulle ha och kollade upp det.

Jaha, där ska de vara och jag gick dit, öppnade dörren och tittade in.

Okej....

Här fanns det en hel del att göra. Inga bänkar, småtrasiga stolar huller om buller, whiteboardtavlan satt på ena kortsidan av rummet och kvadratmetrarna var inte så många, om man säger så.

Först prata med ledningen, sen prata med vaktmästarna, sen prata med tekniken, sen prata med några kolleger och till sist fundera fram till den bästa lösningen utifrån förutsättningarna och miljön. Det här tog sin lilla tid, och jag kan nu bara be en bön och hoppas att allt är klart innan måndagen.

Annars får vi väl sitta på golvet och ha lektion. Det borde ju få dem att känna att nu är det högstadiet och allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback