Smartboard är kul!

Idag använde jag för första gången en Smartboard i undervisningen. En Smartboard är en smart board som kan känna av direkta handtryck och liknande. Väldigt fascinerande. Så jag kan alltså stå vid skärmen med en hemsida uppkopplad och sen navigera mig vidare med att trycka på skärmen. Man kan till och med ha ett fiktivt tangentbord på skärmen som man kan knappa in, men där gick gränsen för mig. Tyckte att det gick för segt, tappade tålamodet och skrev på det vanliga tangentbordet vid datorn istället.

Vi var ute och flög i världen med Google Earth. Ett väldigt roligt program. Vi avslutade med att stanna på favoritplatsen Råsunda Stadion i Solna.

Snart ska jag iväg och donera plasma. Om några timmar så är det dags för ultraljud igen och än så länge har vi (hon) inte bestämt oss om vi (jag) vill veta eller inte.

Kommentarer
Postat av: BigB.

En Smartboard är en Smart board, Åh Fan! Pekskärm kanske... :P

Postat av: Tobbe

Dig går det minsann inte att lura! ;)

2007-09-26 @ 17:02:12
Postat av: M.

Du - har du inte tagit till dig det där med att lärare inte ska föredra några sympatier för något perspektiv vare det gäller politik, religion eller sport.
Eller så utgår jag från att du körde en arenapresentation från Sthlm och då också visade Stockholms Stadion och Söderstadion?

2007-09-26 @ 17:06:21
Postat av: Tobbe

Det var planerat så, men på grund av tidsbrist så hann vi bara med Råsunda. Jag utgick ju från norr, så.......

2007-09-26 @ 17:25:00
Postat av: oscarh

Så du tog alla norrlandslagen och skulle precis börja med Stockholmsklubbarna?

2007-09-26 @ 17:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback