Nytt träningsställe?

Mitt träningskort på ruffiga gymmet går ut nästa vecka. Har funderat på om jag ska förnya mig eller söka efter nya marker. Har blivit lite sådär halvtrött på styrketräning, även om jag vill fortsätta med det. Grejen är mer att jag vill ha variation på samma ställe. Att göra olika saker när jag känner för det.

Jag har således några kriterier när jag ska välja ett nytt ställe.

1. Variation. Det ska finnas olika saker att göra, som styrketräing, spinning, boxercise. Alltså går det ruffiga gymet bort.

2. Bra läge. Det ska vara mellan jobbet och hemmet, inte någon omväg. Alltså går universitetsgymet bort.

3. Ekonomiskt. Ok att det kostar, men det får inte vara orimligt. Alltså går Njoy bort.

Det finns dock ett ställe som motsvarar alla dessa kriterier och det är Friskis&Svettis....

Alltså, när man nämner Friskis&Svettis så tänker jag äldre damer som gör äppelplockarrörelser i gemensam takt. Jag tänker morsan som gick på Skakis. Det är inte riktigt jag, om man säger så. Men jag måste sluta med att vara sådär löjlig trendängslig. Att tycka att det inte är tillräckligt kredd att träna på ett ställe där man lika gärna krockar på sina äldre medarbetare som tycker att det är så trevligt att jag är där. 

Fast, långt inne. Långt långt härinne, så tar det emot lite. Och jag kommer dra mig i det längsta att öppet säga att jag tränar på Friskis&Svettis. Löjligt, jag vet. Men kan inte hjälpa det..

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha.. Äppelplockarrörelser..... :-D

2007-09-28 @ 22:06:09
Postat av: Branting

Varför ängslas över att gå till ett place med sådan variation på åldrarna att du kan riskera att träffa en elev eller gammelmormor? För så är det, när vi cyklade förbi där för nån vecka sen kom och gick mest 25-30 åringar =)

2007-09-29 @ 00:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback