Kommande tillökning

Ett par dagar innan midsommar så visade sambon det här.



Det blev ett omtumlande ögonblick. Jag satte mig ned, tog ett glas whisky, andades ut och försökte samla tankarna. 

För det första så tänkte jag att tidpunkten var inte det bästa. Vi hade ju bokat resa till Thailand i januari. Det skulle knappast bli av. Jag var rätt så tillfreds med livet. Nybliven sambo, hyfsad ekonomi och bra med jobb och vänner. Hur skulle det bli nu?

För det andra så synade jag mig själv. Jag? Farsa? Det matchade inte riktigt min självbild, om man säger så. Stå i hallen, försöka få av ungen i sin bävernylonoverall, undvika att trampa på de blöta fläckarna av ungens kavatskor och bita ihop för att ha missat fotbollsmatchen på grund av att ungen trilskades över att gå hem från dagiset Nyckelpigan fanns inte i mitt femårstänk.

Det dröjde några timmar när jag smälte allt. Eller, jag har fortfarande inte smält någonting, men iallafall så har jag förlikat mig med tanken att gå med barnvagnen i stan och leta efter en herrtoalett som har skötbord om ett år.

Det går inte en dag utan att jag tänker hur allt ska bli. Pojke eller flicka? Namn? Barnsäkra kökslådor? Fräsigaste barnvagnen? Så många frågor. Så mycket att se fram emot.

I fredags gick vi på ultraljud. Och vi fick se en snart 15-veckors unge i sambons mage. Den sparkade med benen som en riktig fotbollsproffs och tog sin hand till munnen. Den rörde sig! Helt jävla fantastiskt! Även om den såg rätt så likt ett rymdmonster. Men då är det ändå mitt rymdmonster.




Fortfarande snurrar tankarna kring allt som ska hända. Men det är bara spännande tankar och jag ser fram emot allt som ska hända. Till och med när jag står i hallen och bara vill bränna upp den där bävernylonoverallen.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Ja ni vet ju var ni ska gå för att handla overallen när knotten är tillräckligt gammal för en sån ;)
Spännande är ordet!

Postat av: Tomas

Grattis och välkommen i gänget.

2007-09-03 @ 08:25:54
URL: http://syster4.blogg.se
Postat av: Faster

Äntligen så har du berättat. Den nyblivna farmodern håller ju nästan på att spricka och vill berätta för hela släkten, det har inte varit lätt och hålla henne tyst ;)

2007-09-03 @ 08:34:11
Postat av: P

Fasen så kul Gratulerar :)Du får väl se fram emot all körning till fotbollsträningar och sånt ist ;)

2007-09-03 @ 08:50:01
URL: http://tezzla.blogg.se
Postat av: Mika

Halkade in här å JÄTTEKUL!! Kan se er några år framöver å heja på AIK va? Ett stort GRATTIS till er (Hälsa din sambo från mig oxå)Njut av tiden Tobbe...Själv är jag en nybliven moster till en liten Ella...stort!! Kram// Marika

2007-09-03 @ 09:38:35
Postat av: Anna Y

Oh vad kul! grattis!

2007-09-03 @ 09:41:57
URL: http://pumaqueen.blogg.se
Postat av: Lovisa

Grattis Tobbe! Vad är väl en Thailandsresa om man ska bli pappa?? Den kan vänta! :)

2007-09-03 @ 09:52:33
Postat av: oscarH

ställer mig snällt i kön av gratulanter

2007-09-03 @ 10:45:46
Postat av: Mona

Tjenamoss... skojsigt!!! din rymdmonster och min storskalle kanske kan bli polare!!! :) haha.
Jag reagerade på min ultraljud att bebisen var stor i huvudet fniss det e normalt men ändå...
Nu får du pyssla om din gumma, för det ÄR jobbigt och vara gravid :) bröööl utan anledning, tungt att sitta-stå-sitta-stå typ... magen min växer o brakar verkligen, speciellt på sistone. Krama på er och lycka till. Ses nog i stan, med barnvagnar!

2007-09-03 @ 12:39:37
URL: http://zharmy.blogg.se
Postat av: pepo

åh så roligt. Då kan du se i huvudet att denne tycker att du är världens bästa människa förutom mamman förståss. Ovillkorligt kärlek till dig. Grattis kramar i massa...

2007-09-03 @ 13:02:39
Postat av: isabell

Grattis!

2007-09-03 @ 14:18:11
Postat av: jacob

Gratulerar.
Är det nu man går ut och köper en Bajen-nappflaska bara för att jävlas? *flinar*

2007-09-03 @ 19:46:04
Postat av: piggelin

Åh vad kul att du å Cissi ska bli föräldrar! Grattis!
Kram

2007-09-03 @ 21:25:01
URL: http://dansarengirl.blogg.se
Postat av: Tobbe

Tack alla!!

2007-09-03 @ 22:24:01
Postat av: Ullis

GRATTIS GRATTIS...ännu en gnagare ska komma;)
Skitkul å lycka till med allt...
Kram Ullis

2007-09-04 @ 08:43:17
Postat av: Jenny från Malmö

Grattis till tillökningen!!

2007-09-06 @ 22:18:10
Postat av: Sofia

grattis!!!! själv är jag alldeles nybliven faster, blev det nu ikväll :) ses på jobbet!

2007-09-08 @ 23:50:22
URL: http://sosia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback