Jeansinköp

Nuförtiden när jag köper jeans, så spenderar jag pengarna på råjeans. Alltså, såna som inte har förbehandlats eller förslitits när de säljs. Man ska undvika att tvätta dem så långt det är möjligt för att få fram en säregen slitning som framhävs efter man har tvättat dem.
 
Jag har stått ut med mina ett år gamla jeans utan att tvätta dem en enda gång. Nu ska det tvättas nästa vecka. Det blir en nagelbitande fars att se hur det slutar. Har dåliga erfarenheter av att tvätta råjeans. Det slutade med stentvättlook som jag avskyr ända från tårna.

Så jag behövde ett nytt projekt. Så jag besökte Entertainment för att testa några par. Vill ha hyfsat slimmade och raka, men ingen korvstoppningslook. Några par var nästan helt omöjliga att få på, några andra var inte jag och när expediten föreslog en Nudie, så var jag lite tveksam. Har inga goda erfarenheter av Nudies, och lite fördomar har jag också mot dem.

Men de satt som ett smäck och jag fick bitchslappa mig själv för att påminna mig att jag är faktiskt 30 år och måste sluta med att märkesdiskriminera. Så jag slog till med mitt nya jeansprojekt och år det organic och måste ge mig en klapp på axeln för att jeansen är miljövänliga. Iallafall så stod det "organic" och det måste ju ur miljösynpunkt vara bra!


Kommentarer
Postat av: oscarh

så ta vägen förbi nudies flaggskeppsbutik i sofo i helgen, läget till trots helt fritt från hammarbyfanor och annat störande. Och så kan du köpa en amnesty tshirt och känna dig bra.

2007-09-20 @ 23:27:27
Postat av: Katja

Ingen bild på Mannen i nya jeansen? *max snopen*

2007-09-21 @ 10:58:11
Postat av: J

Du får ha de på dig i morgon på festen.

2007-09-21 @ 11:51:36
Postat av: Johansson

Sluta dreggla J. Det förstör tangentbordet.

2007-09-21 @ 14:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback