Jag först! Jag först!

Intensiv dag med massor av lektioner och fixa-saker. Bland annat några telefonsamtal som man fick ta mellan lektionerna. Rasterna har sålunda blivit lite lidande av en lur i örat, penna och papper att föra anteckningar med och så säga till eleverna utanför att inte väsnas så mycket.

Kollade i förmiddags snabbt vad för lunch skulle serveras idag och ett leende spred sig snabbt över mitt stressade ansikte. Tacobuffé. Med skolans definition av buffé så innebär det två burritos, två tacoskal och resterna av köttfärssås, men ändå.

Det var bara att avsluta lektionen några minuter tidigare före lunch, stressa sig före eleverna och hävda sin förtur i kön med att man hade ett möte om några minuter. Det funkade inte, så jag fick använda mina berömda sylvassa armbågar för att baxa till mig så mycket mat som möjligt.

Eftermiddagslektionerna avklarade och om en timme ska jag till blodcentralen för att donera vätska. Alltså, plasma. Jag kommer vara toktrött ikväll. Bara jag klarar av att se House och sen kan jag lägga mig.

Imorgon ska jag och en klass besöka tingsrätten och delta på ett autentiskt mål. Har gjort det några gånger tidigare och jag kan fortfarande känna ett styng av empati till dem stackarna som har blivit åtalade och få genomgå en rättegång, att ett gäng nyfikna elever och deras hyssjande lärare glor på dem som ett djur i bur.

Men det går över snabbt när man får höra vad dem har gjort. Då får man faktiskt skylla sig själv om man kört rattfull, misshandlat eller tagit en klänning från en provhytt. (Sant, dessutom var det en man som var åtalad. Gissa hur spekulationerna var i klassen efteråt!)

Men nu en stärkande kopp kaffe innan donationen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback