Höga krav

Igår hade jag ett delförhör med en elevgrupp. Eleverna tyckte att det var så orättvis att bara de fick förhör - så de gjorde ett eget konstruerat förhör med skriftliga frågor till mig, med betygsgränser som IG, G, VG och MVG.

Det var frågor av personlig karaktär om eleverna. Jag har bara haft dem i tre veckor, så jag var ganska nöjd med att jag prickade fem av sex frågor. Ändå gav de mig IG! Horribelt! Jag är oerhört upprörd över detta och samtidigt belåten med att det inte är de som bestämmer betygskriterierna för skolämnena, för då hade "Kunskapssverige" legat riktigt risigt till.

Två miljarder extra till skolan. Pffft, säg 20 istället så det blir lite fart på det hela....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback