God inredningssmak?

Idag ringde hyresvärden och berättade att han hade gjort sin besiktning. Var förberedd på det värsta, men han hälsade glatt att det såg väldigt fint ut och inga anmärkningar hade skrivits in.

När jag tänker bakåt, så vet jag att mina kompisar tyckte att det såg mycket bättre ut när sambon hade flyttat in och fixat lite efter sin egen smak. Även min familj uppskattade ansiktslyftningen.

Det här bådar ju inte så gott för vårt framtida längenhetsprojekt. Nu kommer hon argumentera med dessa åsikter och mena att hon borde bestämma hur det ska inredas i vår nya lägenhet. Får hon som hon vill fullt ut, så ska jag nog bara vara tyst och hålla med.

Men det tänker jag inte göra!

Jag ska minsann stå på jämställdhetens barrikader och flagga för min rätt att säga till om inredningen i lägenheten. Jag ska kräva kromade stommar! Spotlights! Bardisk med alkoholmärkt spegel! Fotbollshalsdukar! Takfläkt! Lavalampor!

Min oslagbara goda smak kommer göra succé, så fort min sambo förstår storheten i mina inredningsförslag.


Kommentarer
Postat av: oscarh

Dålig smak har inget genus.

2007-09-18 @ 16:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback