Föräldramöte i Tjotahejti

Rätt så tomt på skolan. En årskurs är på prao. En annan är på aktivitetsdag och de få resterande finns här på skolan. En lektion har utgått idag och min planering för den här veckan känns stabil. Så jag funderar på att göra något ovanligt och träna lite kondition innan jag ska träffa en kompis i stan för fika.

Dessutom ska jag också försöka hinna med att hälsa på ett föräldramöte för en årskurs och mest bara presentera mig själv. Det är bra för föräldrarna att få ett ansikte, så att de vet vem de ska prata med när de vill ifrågasätta mina metoder, betygsättning eller varför jag inte tycker om Djurgården.

Det enda problemet är att föräldramötet är i Ånnaboda, ett håla några mil utanför Örebro. Fråga inte mig varför. Det är således inte ett ställe att cykla till och förhoppningsvis hinner jag ta bilen när sambon kommer hem för att åka ut dit. Kommer hon sent, så är det inget jag sörjer för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback