Dagens fotbollsnyhet

Brorsan skickade sms och berättade att hans favoritlag, Chelsea, hade sparkat sin tränare José Mourinho. Åfan, tänkte jag och började fundera hur det hade gått för klubben den senaste tiden. Halvknaggligt spel, tre matcher utan vinst och killen får sparken.

Hårda bud.

Vi pratar ändå om en man som lyckades föra sitt lag till två raka ligatitlar med ett ihopköpt lag. Det är en prestation. Man kan tycka vad man vill om Mourinho. Han är arrogant och självsäker, men han hade faktiskt fog för det. Jag skulle också vara rätt så kaxig om jag hade vunnit Champions league med en portugisisk klubb, (portugisisk!), några ligatitlar och göra anspråk på att vinna varenda turnering man ställer upp på.

Men så har man en rysk oljemiljardär som verkar tro att det hela är Football Manager. Värvar sina egna favoritspelare och tvingar Mourinho att använda dem. Schevchenko till exempel. Jag har hela tiden påstått att tids nog kommer den här ryska oljemiljardsbubblan att spricka och då sjunker det stenrakt neråt.

Nu börjar det spricka. Tror inte att det finns nån annan tränare som passar så bra in i den här mentalitetstänket med Chelsea som Mourinho. Kanske Norling då, men risken är nog inte så stor.

Men, men. Bara bra för Liverpool att Chelseabubblan spricker. Dags att satsa på att vinna ligan nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback