Spagårdhunting

När sambon fyllde år i somras, så lovade jag henne en spahelg under mörka hösten. Jag hade först tänkt att vi skulle till nåt ställe här i stan och sen äta en riktig mysig middag hemma. Men jag har förstått att det kommer bli rätt så svårt att få in den rätta myshetsfaktorn här hemma när lägenheten inte är färdiginredd.

Istället så letar jag med ljus och lykta efter en liten spagård med max tre timmars bilväg härifrån som vi ska spendera hela helgen på. Alltså inte de stora välkända, som Loka brunn eller Selma spa som faktiskt tar överpriser och så kommer man också bara vara två i mängden som de inte bryr sig om.

Nä, istället någon enkel mysig spagård med vanliga behandlingar utan hokus-pokus och med trevligt boende och god mat. Och där chansen är större att man blir väl omhändertagen av dem som jobbar där.

Om ni ändå läser det här och får en klar bild på precis en sån spagård jag tänker på, så förtälj!

Kommentarer
Postat av: piggelin

hm, du kan kolla på http://www.alltomspa.se/ så du kanske hittar nån bra som du vill gärna åka inom tre timmars väg;)

Postat av: Branting

Jag skulle absolut ha rekommenderat LokaBrunn i det läget, för där har du inte bara spat utan även en massa annat. Måltidens Hus, Grythyttans Gästgifveri med Carl-jan och en jäkla massa natur runt dig =D www.grythyttan.se eller www.lokabrunn.se

2007-10-17 @ 10:14:37
URL: http://www.brantings.blogg.se
Postat av: Mika

Eller SPA-huset i Örebro samt en mysig middag i stan och promenad hem under månskenet ;)

2007-10-17 @ 10:57:31
Postat av: pepo

Jönköping har ett hotell (clarion hostel som ägare) med spa-paket. Värt att kolla upp det. kramar

2007-10-17 @ 11:50:29
Postat av: Sofie

Jag var på ett Spa i helgen, som heter Sätra Brunn, ligger 1 mil utanför Sala... Dom kände igen en och hade väldigt bra service hela helgen =) God mat, trevliga promenadstråk, lite olika träningsmöjligheter som Chi Gong bl.a. även gym, solarie och varm bassäng =) vi passade även på att hyra vedeldad tunna en kväll o skåla i champagne... =) Ett tips iaf...

2007-10-17 @ 12:49:03
URL: http://smulmaja.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Tack för alla jättebra tips! Har fått några uppslag som ni har tipast om och ytterligare par stycken. Även om det inte blir just det stället den här gången, så kan det ju bli så att man väljer ert förslag nästa gång!

2007-10-17 @ 14:54:59
Postat av: Maria Björling

Hej hej Tobbe...
Din kära syster visade mej din blogg...
Jag kan tipsa om Trosa stads hotell där var jag och Peter på romantisk weekend och där finns det spa man väljer själv vilka behandlingar man vill ha.
Lagom stort hotell liten mysig stad att gå i och jätte god mat och romantiken flödar...
Lycka till med letandet.

2007-10-19 @ 09:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback