Nu tar jag min hand ifrån den

Idag lade vi vår sista hand på den gamla lägenheten efter en veckas periodvis flyttstädning. I samma veva sålde jag min frys och det är skönt att slippa släpa den hem. Imorgon kommer bovärden med sina vita handskar och kollar av varenda skrymsle och skrå.

Förhoppningsvis ger han klartecken och vi kan då för sista gången lämna den. Iallafall från min sida. Jag tyckte om den. Vet att själva huset inte har världens bästa rykte. Har hört åtskilliga berättelser om vad som har hänt där när jag har berättat var jag bodde. Och det var alltså inte av det positiva slaget. Ändå älskade jag läget och närheten till allt. Och en etta var alldeles lagom för min del. Nu är det andra saker på gång och då funkar det inte att fortsätta som vanligt.

Man märker skillnaden på grannarna här också. I vårt hyreshus är det antingen äldre par eller barnfamiljer. Dit hör ju vi också till så småningom. I det gamla hyreshuset var det lite mer sargade människor, om man säger så. Och så några vanliga människor som man kunde utbyta ett par vettiga ord med. En salig blandning.

Nåväl, imorgon är alla elever komplediga och vi ska då träffas för några möten och lägga pannan i djupa veck. Dessutom ska jag på mitt första spinningpass ever. Det är med skräckblandad förtjusning jag ser emot det...



Kommentarer
Postat av: Branting

Jag e alltså en av de hårt sargade bittra gamla sura gubbar som bor i huset som du hört en massa asdumma berättelser om, jo jag vet nog =D

Postat av: Tobbe

Alltså, om du känner dig träffad så... ;)

2007-10-26 @ 11:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback