Isolering och slingtjafs

Igår kväll när jag skulle koppla upp mig online, så visades en ruta från comhem att jag måste ha inloggningsuppgifter för att komma ut i den stora cybervärlden.

Ok, det var inte nödvändigt förr och således hade jag noll koll på var de skulle finnas. Så vi fick leva i total isolering den kvällen och nöjde oss med att fixa så att nu har vi två tv-apparater att titta på. Så framtida konflikter angående om vi vill se Heroes eller Grey's anatomy är därmed avslutade.

Det ringer stup i kvarten om alla möjliga saker. Den senaste tiden har det präglats av Blocket-köpare som vill köpa mitt arbetsbord och frys. Iallafall arbetsbordet har det varit lite efterfrågan om - så den är såld, men frysen är det oroväckande tyst om. Ska kolla om den framtida hyresgästen i det gamla lägenheten vill ha den, annars får jag väl sänka priset. Såvida inte nån i här i Örebro-bloggläsare som vill ha den? En två år gammal frys för dryga tusenlappen? Som hittat!

Och så har jag tjafsat några varv med hjälpmedelcentralen angående slingan. De vill montera in en soffslinga. Jag vägrar eftersom jag tycker att det är min rättighet att kunna röra mig fritt i lägenheten och höra vad som sägs på tv, istället för att begränsa mig till en soffa för att kunna uppfatta tv-ljudet. Problemet är att det kan bli överhörning, alltså ifall det skulle finnas andra hyresgäster i huset som också använder slinga, så skulle de höra min slinga.

Det kan jag förstå, men om det inte finns några, så borde det ju gå att använda rumslinga så länge det bara är jag som använder den, menade jag. Efter några heta varv på diskussionsbanan, så bestämde vi att jag skulle använda rumslinga och kolla ifall några andra i huset skulle störas av det. Hoppas inte. Jag menar, jag ska kunna gå till köket och fixa lite kaffe och ändå hänga med vad som händer på fotbollsmatchen! Det är min rättighet!

Till sist, Nordirland!? För helvete, Nordirland!?!

Kommentarer
Postat av: Jacob

Du har inte funderat på att kräva audiosko och Fm-system? Då är du ju trådlös och överhörning kan inte uppstå.

2007-10-18 @ 14:46:53
Postat av: Johansson

Så du såg matchen? Var du inte upptagen?..;)

2007-10-18 @ 20:46:30
Postat av: Tobbe

Jacob; Intressant tanke, men det handlar jku också om social samvaro med mina andra hsk kompisar. Jag vill kunna ha ett hem, där mina vänner också kan höra med slingan. Eller ska jag köra ett apartheidsystem där bara fm-användare får höra?? =)

Johansson;Såg sammanlagt 20 minuter av den. Det räckte, kan ja säga. Eller föredrar du att jag är med och tittar, samt zappar mellan heroes och plockar undan lite saker här och där?? ;)

2007-10-19 @ 12:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback