Inte en lugn kväll igår

Hade tänkt mig ta det lugnt igår kväll. Köpt lite smått och gott, kollat upp tv-tablån och fixat en lättlagad middag. Men icke, djurgårdaren messade för att dra igång nånting och det slutade med att fem satt hemma hos honom för att spela lite poker. Han satte nivån på en gång med att svepa över en Djurgårdslakan på kökbordet som pokerfilt. Troligen skulle det psyka mig och BigB som har våra sympatier för det lite bättre klubben i storstan.

P gjorde också sitt för att få oss ur gängorna. Han hade precis fått in det nya spelet Football Manager och tjatade hål i huvuden på oss om att hans styrelse hade sålt Aron Lennon för 160 miljoner, utan hans tillåtelse. Det kunde låta så här ungefär;

P: Jag fick ett bud på Lennon för 160 mille.


Vi andra; Det är din tur nu.


P: Så jag tackade nej, men min styrelse tyckte att det var för bra bud att tacka nej till.


Vi andra: Det är din tur nu.


P: Så de sålde han, vafan, jag ville ju ha kvar min högermittfältare!


Vi andra: Det är din tur nu.


P: Men det är sånt de kan göra nuförtiden, jag har ingen talan.

Vi andra: Det är din tur nu.


Och så höll det på. Värst var ändå J:s kamikazefyllotaktik. Han är i vanliga fall oerhört svårläst. Han kan gå all-in med 7-2 unsuited, eller checka sig genom med ett par i ess. Men efter att ha druckit två glas whisky så gick han helt bärsärk och spelade totalt ostrategiskt. Några gjorde misstaget med att spela hårt mot honom och blev allvarligt sårade av hans kamikazefyllotaktik. Han ville ha mer whisky, vi vägrade. Men, hårt spelat - hårda bud. Efter att ha gått all-in med en svag hand, så åkte han ut först.

Sen åkte djurgårdaren ut efter att ha förlitat alldeles för mycket på sin djurgårdspsyktaktik. P låg mycket illa till och gick all-in mot mig. Jag synade och då får han triss i kungar på floppen. Illa, men både turnen och rivern visade ruter så fick jag färg och kvar var bara vi gnagare, jag och BigB.

Heads-up är inte min grej, men den här gången skulle jag inte fega och spelade rätt så hårt. Jag byggde upp min stack och svarade på hans all-in med mitt par i tvåor mot hans knekt-dam unsuited. Floppen gick till min fördel och jag stod som slutgiltig segrare. trots alla psykningar och kamikazespel...

Lugn förmiddag. Har ätit lite frukost och druckit vatten för att driva bort dem sista whiskydropparna i min kropp. Nu ska jag knalla ner till stan för att köpa hänglås, tidning och en födelsedagspresent till min sambos nära väninnas sambo.

Om ett par timmar kommer BigB och P hit för att kolla på fotboll. Har ett par kalla Guiness i kylen som ska smaka gott. Sen ikväll så ska jag och sambon på födelsedagsfest, därav  anledningen till att jag köper en present idag.


Kommentarer
Postat av: Johansson

FÖRTAL SÄGER JAG FÖRTAL!!!§§§½

det där om Lennon sa jag ju innan och efter spelet jööö.

2007-10-20 @ 11:43:35
Postat av: BigB.

OCH under spelets gång lille Per!
Men inget biter på oss gnagare, trots en massa psykningar ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback