Äh, orka...

Det bidde inga bra uppslag till bilder, dels för att jag inte riktigt kände att tillfället dök upp bland alla flyttkartonger, tvätt, laga mat, steka svamp och disk. Jag tror allvarligt talat att jag skulle riskera liv coh lem om jag bad sambon mitt under bärandet av en köksbordskiva upp till vinden ifall jag sa;

- Du, jag kom på en idé om hur jag ska lägga upp några roliga outfitbilder på bloggen!

Då känns det bättre att jag sitter här och bloggar i säkerhet istället.

Steka svamp ja, sambon hade fått massa kantareller som hon hade tänkt steka idag. Men eftersom allt drog ut på tiden och hon skulle iväg för jobb, så bad hon mig steka dem. Självklart för min del, jag sätter igång med dem så fort jag har ätit färdigt, sa jag.


- Men du, kolla rötterna på trattkantarellerna så det inte finns några larver i dem.


- ........ Menar du att jag ska kolla i varenda svamp? Det är ju jättemånga...


- *fniss* Ja, det vore bra.


När jag lade upp alla svampar, så gjorde jag några stickkontroller istället. Aldrig i livet att jag kollar varenda svamp, då hade jag fått hålla på hela natten. Men imorgon ska vi äta svampstuvning. Jättegott, och jag kan ta på mig att ta den första tuggan och kolla att allt smakar okej.

Nu är det sängdags, en härlig arbetsvecka väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback