Större kärlek till trean

Idag ska en god vän till sambon komma på besök till oss. Jag måste säga, sen vi flyttade till våran lite större lägenhet än förra, så har vi haft fler olika gäster hos oss den här månaden än vad jag nånsin hade med min etta där jag bodde i några år.

Det blir väl så när man inte längre känner oro för att gästerna måste trycka sig mot väggarna för att få plats. Nu finns det utrymme att röra på sig, även om jag ibland kan tycka att det känns lite ödsligt. Speciellt om man är ensam. Då kan man få en mild variant av lappsjuka.

Ändå känner jag större kärlek nu till lägenheten. Speciellt köket där man nu kan vara två utan att kliva på varandra för att få plats. Då blir det ju roligare också att kunna, till exempel, baka bullar.

Det underlättar också att kunna ha två tv-apparater. Diskussionerna om man ska se på fotboll eller Grey's anatomy är inte längre så förekommande och det är skönt.

Ja, nu känner jag mig väldigt tillfreds med trean. Bara ett rum kvar att inreda och troligen det svåraste också. Själva huvudpersonen kanske inte yttrar sig så mycket om inredningen, men det är väl mer vi två som grubblar fram och tillbaka om hur det ska se ut....

Kommentarer
Postat av: Johansson

Vadå, jag har jättemycket frågor om inredningen.

;)

2007-11-07 @ 15:57:50
Postat av: pepo

där med tv-program är det fortfarande problem hos oss på helger. Men värt för då vet jag att "soldaten" är hemma. ;) kramar Ps det var kul att se dig i Örebro. Synd att det blev kort stund. Ds

2007-11-08 @ 08:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback