Smärtsamma tester

Jag är ju en newbie på Friskis, så jag testar lite olika typer av träningspass för att se vilka som kan bli favoriter och andra som jag tänker om ett par gånger innan jag testar dem igen. Som till exempel ett pass där jag var den enda killen och det kändes som att jag hade kommit oinbjuden till en självförsvarskurs för kvinnor. Det var nog inte tänkt så, men jag hade den känslan hela tiden.

Eller det där passet där jag inte klarade av de extrema koordinationsstegen. Jag är ju kille. Det är inte meningen att jag ska kunna ha koll på fem olika steg och göra andra saker med armarna. Vid såna moment slänger jag bara ut med armarna, skakar på huvudet och tar en slurk vatten för att invänta nästa moment som förhoppningsvis är lättare.

Idag testade jag ett nytt pass. Station kallades det och med naiva förhoppningar kastade jag mig in ett pass där jag var så nära att spy upp pastasalladen jag hade ätit ett par timmar tidigare. Det var skitjobbigt. Full rulle hela tiden och inte en chans till att tjuva åt sig några sekunders vila. Fick tunnelseende och det var väldigt ljust där på slutet. Efter en timmes späkning så fick vi permission av instruktörerna och jag cyklade hem på vingliga ben. Jag behöver nog lite mer späkningsvana innan jag ger mig in på det där igen.

Men det mesta är jättebra. Lagom krävande och faktiskt riktigt kul. Man märker resultat. Jag snoozar bara tre gånger istället för fem numera på morgnarna. Och så börjar man se en antydan till en magruta iallafall.

Vi får se om jag orkar handtvätta ikväll. Det är knappt så att jag orkar sträcka mig efter glaset som står på bordet. Jag vet inte heller riktigt hur jag ska ta mig till sängen heller.....

Kommentarer
Postat av: Katja

Jag har ett vagt minne av att du nämnde "plocka äpplen" ang Friskis och Svettis. Meeen?

2007-11-19 @ 08:33:08
Postat av: Tobbe

Nej, de passen undviker jag.... =)

2007-11-19 @ 09:40:29
Postat av: Katja

Nää, förstår jag. Det är väl bara kvinnor som klarar DE passen ;-D

2007-11-20 @ 12:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback