Skillnaden mellan manligt och kvinnligt

Idag ska sambons pappa komma på besök och då vill man självklart att det ska vara fint här. Jag tog en drive i sovrummet och bäddade. När sambon kommer in så skrattar hon bara och skakar på huvudet åt min försök till att utstråla en gemytlig bäddning. Det var min tolkning, men hennes min utstrålade bara typiskt en killes slarviga bädd. Det skulle vara lite mer proportionerlig och slät.

Samma sak när vi höll på med köksbordet. Vi omplacerade den lite och tog därefter varsin två stolar att ställa vid bordet. Jag var på väg därifrån när sambon skrattandes haffade min arm och drog tillbaka mig in i köket. Det här är skillnaden mellan manligt och kvinnligt, säger hon och visar mig hur "mina" stolar var placerade och "hennes". Hennes var militäriskt ordnade med korrekt avstånd mellan varandra och från bordet. Medan mina var lite mer gemytligare om man säger så.

Jag hämtar vattenpasset, sa jag....

Till sist hade vi en diskussion om alla alkoholflaskorna skulle ta vägen. Vi kom överens om att placera dem i skafferiet. Där är det svalt och håller alla flaskor på gott humör. Jag var ändå tvungen att påpeka att jag protesterade å Pierre Ferrands vägnar att placera honom i skafferiet. Men till sist fick jag gå med honom å hans vägnar att placera honom längst fram, ståtlig och grann. Vem som är Pierre? Min fina konjak.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback