Sålla lite i historien?

Stressade som vanligt till jobbet, men cyklade givetvis försiktigt, och kom fram till en hel tom korridor. Hade dock några minuter till godo, men misstankarna började flöda och jag kollade mailboxen ifall det var nåt som jag hade glömt. Ja just det, några elever skulle iväg för att göra filminspelningar och det råkade vara alla i den klass jag skulle ha.

Så en kopp kaffe och begrunda dagen istället.

Fast jag tycker inte om det. Det är stressande i sig att veta att ytterligare en lektion försvinner och vi är redan i bakhasorna av min tänkta planering. Det betyder att vi måste börja sålla lite och hoppa över några moment, om vi ska iallafall hinna med de viktigaste. Ja, grekernas historia är väl inte så viktig? Bara några gubbar som råkar ha sina filosofier publicerade och tror att man är så ball bara för att man hade en skendemokrati då. Romarna fick sin mediala framgång med sina punkarhjälmar och speciella krigsföring. Att de gjorde turné över medelhavet och nästan hela Europa är väl bara en petitess?

Det är så jag tänker just nu.....

Kommentarer
Postat av: Nova

Stressa inte. Det ordnar sig. tänk vad mkt energi som går åt till att stressa upp sig och man får inte mer tid iaf.:) men jag känner igen det där....:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback