Rubba inte mina planer!

När jag mentalt har bestämt mig hur kvällen ska fortlöpa, så är det en trygghet för mig. Jag vet i vilken ordning allt ska komma och då står jag stabilt.

Som den här eftermiddagen och kvällen. Jag skulle iväg efter jobbet till träningen, slita svett en timme, duscha och sen hem för mat i stora lass. Därefter skulle jag, i runda slängar, ta det lugnt framför teven, värma mig med filt och te och mysa med sambon. Kanske läsa det nya numret av King


När jag precis hade stängt av datorn, lagt mina förberedelser för morgondagens lektioner i prydliga högar och släckt lampan, då ringer sambon med en lätt stressad röst. Tanken var att vi skulle till barnmorskan imorgon, men det blev ändrade planer och vi skulle dit om en timme istället.


Jag blir jättestörd när sånt händer. Inte att vi skulle till barnmorskan, men att det inte blir som jag hade tänkt mig. Jag som hade planerat allt perfekt. Rubba inte mina planer! ville jag utbrista som en grekisk filosof, men det gjorde jag inte. Istället fick jag finna i det och cykla till den trevliga barnmorskan och fick veta att allt var bra med sambon och barnet.

Bra så, men inga oväntade tidsändringar framöver nu. Jag tål inte sånt.


Kommentarer
Postat av: BigB.

Beroende på vilken blogg man läser av de 2 du skriver i låter det ju ganska olikt varandra =)

Postat av: Tobbe

Ja, och det är två olika bloggar med två olika perspektiv också... =)

2007-11-16 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback