Otajmat besök

Full, full, full rulle hela dagen och så här ett par minuters mellanrum innan jag ska iväg på ett möte för att diskutera slutskedet av vårterminen. Återigen svängde jag förbi domstolen med en annan klass för att bevittna ett mål. Samtidigt pågick en säkerhetsmål i en annan sal där det var fullt med poliser som använde detektorer och det stod flera polisbilar med en ambulans utanför.

Jag tänkte att det kanske inte var den bästa tajmingen att ta med sig en grupp.

Men vi märkte inget av den orsak som skulle motivera det stora uppbådet och fick istället delta på ett mål där egentligen en tragisk berättelse mellan tre familjemedlemmar hade gått så långt som till en rättegång. Men det var ett "bra" mål såvida att man kunde se hur olika man kan tolka av en händelse och sen försöka ta ett beslut om det.

Nä, nu måste jag vidare till ett möte. Förhoppningsvis hinner jag träna efter det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback