Otack är lärarens lön

Manuset togs emot väl, enligt de rykten jag hörde, fast jag fick ingen kredit för det. Eleverna påstod att det var en annan lärare som hade skrivit. Och det är sant, men jag bidrog ändå med idéer och sånt, försökte jag berätta för dem, men det trodde de inte på.

Allt detta arbete för dem och så får man inget för det. Otack är lärarens lön!

Som vanligt rusar dagen på, hann med en kopp kaffe på eftermiddagen. I vanlig ordning drasade jag ner i soffan och utbrölade en stön till mina kollegers fasa. Jag måsta få göra sånt. Utbrista all frustation som jag har samlat på mig under dagen. Alla har sina sätt att rensa och ventilera. Några pratar, andra reflekterar och jag stönar. Säger inte att det ena är bättre än andra, utan alla har sina egna favoriter.

Gick upp okristligt tidigt idag, berättar om det senare ikväll. Nu ska jag iväg och spinna. Bli fysiskt trött istället för psykiskt trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback