Mental förberedelse och val av t-shirt

Mentalt, så har jag laddat upp för det här. Träning härnäst, sen hem för att laga mat och hjälpa till med tvätten som sambon har dragit igång. Äta mat, sen fixa lite i barnrummet och med det menar jag framför allt att ta bort saker som inte ska vara där.

Efter allt detta, så ser jag fram emot att kunna njuta av lite soffa, tv och något gott att tugga på.

Jag har märkt att jag behöver flera träningskläder. Iallafall på överkroppen. Med shorts eller byxor så kan man ju hänga upp för vädring så att det går att användas åtminstone tre gånger innan tvättmaskinen får göra sitt. Med t-shirtar är det inte samma sak. Har runt fyra-fem urtvättade t-shirtar som jag använder till träning. Och man kan ju bara använda den en gång. Jag vet inte hur andra tränar, men när jag gör det då svettas jag.

Och det är inte några svettdroppar vid tinningen jag pratar om, utan rinnande forsar vid väl utvalda delar av kroppen. Jag pratar om som svettproduktionen på nätterna på vandringshemmet i Castellón, Spanien, i juli utan AC. Jag pratar om mycket svett, alltså.

Därför ryker t-shirten direkt i tvättkorgen när jag kommer hem. Men nu när det senaste tvättillfället var ett tag sen, så har jag inga t-shirtar att välja på . Istället får jag botanisera bland mina vanliga t-shirtar och då får jag ta den som; 1. Jag tycker minst om. 2. Är mest tålig för mycket svett. 3. Är ok att ha bland andra människor i träningssyfte.

Och jag vet inte. Har tagit med en, men en svart t-shirt där det står "Local Celebrity" på, ja, alltså. Jag vet inte... 

Kommentarer
Postat av: Branting

Jag fixar 2 träningströjor på måndag om du skulle vilja, ganska enkelt när man jobbar på ett ställe som säljer sådana ;)

Postat av: Tobbe

Haha!
Jag räknade med dig! ;)

2007-11-17 @ 10:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback