Inget ståhej för mej för 8-0

Det finns inte så mycket att säga om rekordvinsten igår för Liverpool. Mer om Besiktas faktiskt. Det är sällan man ser ett lag falla ihop så totalt. Vi pratar alltså om ett av Europas främsta (nåja) lag. Inte ens i Korpen har jag sett eller varit med om en sådan genomklappning.

Man får hoppas att vinsten ger långvarig effekt för Pool med att kunna få igång målproduktionen och även kunna spela ut mot, på pappret, sämre lag. Framför allt att vinna lite. Redan nu börjar de tappa kontakten med de främsta lagen och så ska man ha i åtanke att Liverpool har mött många av de starka lagen på hemmaplan. De ska möta United hemma i december, så det betyder att det blir tre tuffa bortamatcher på våren när man ska sätta in spurten. En riktig tuff uppgift.

Det snöade förresten i morse. Jag överdriver inte när jag säger att jag såg ut som en autentisk utklädd Snöman när jag kom fram till jobbet i morse. Det höjde inte precis humöret, men efter ett par koppar varmt kaffe så mådde man bra igen. Nu är det den här perioden där det kan vara vilket väder som helst. Snöfall, iskall regn, underkylt regn, kallt, kallt, kallt och glömde jag nämna att det kommer att bli kallt?

Jag tror att jag ska unna mig en bulle när jag kommer hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback