En liten uppskakande händelse på morgonkvisten

Cyklade till jobbet i morse och vid en bro så tappade jag greppet och cykeln sladdade lite fram och tillbaka. Lyckades hålla mig kvar på benen efter några sekunders frenetiskt kämpande och en hel del svordomar. Stannade upp och samlade tankarna. En surgubbe gick förbi och stirrade stint ner på marken. En örebroare. Helt klart.

Cyklade rätt lugnt resten av vägen, kan man säga. Får tänka om med att eventuellt fixa en dubbdäck på framhjulet iallafall. Det brukar ju faktiskt hända åtminstone två gånger på vintern att jag sladdar och ramlar. Hittills har ju det gått bra, peppar peppar, men man vet ju aldrig.

Sambon har ju sagt till mig att jag måste börja använda cykelhjälm och varje gång har jag slagit bakut och hållit långa haranger om att jag vägrar ha på någon kruka på mitt huvud.

Men.

Alltså, det här känns som att svära i kyrkan.

Men tänk om........

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du måste anända hjälm, du kan inte bara tänka på frisyren det finns ju en till i våran familj snart! Tror nog säkert att den heldre har en pappa med ful frisyr, än ingen pappa... har jag rätt eller?

2007-11-21 @ 10:03:28
Postat av: Tomas

Som representant för svensk sjukvård håller jag med, vi vill inte ha fler patienter.... Jag är själv inne på ämnet att skaffa cykelhjälm. Man får stå ut med att man ser ut som en skogsmulle :-) Det finns ju iof en del rätt snygga hjälmar. Polisens cykelhjälmar ser väl rätt OK ut? Lycka till.

Postat av: Johansson

"helt klart en örebroare" vad hade en utomsocknes stockholmare gjort då? Frågat hur det gick, gjort varm choklad och tröstat dig?
Sure, sluta med dina fördomar om örebroare.

2007-11-21 @ 11:57:43
Postat av: J

Hur cyklar du egentligen... Jag har aldrig cyklat omkull.

Men håller med Cissi att du ska skaffa en cykelhjälm. Man måste ju visa föredömme för andra tex sen när ni får bebisen.

2007-11-21 @ 12:25:01
Postat av: BigB.

Cykelhjälm var jag nästan 100% säker på att du hade redan iomed att du är lärare på ett högstadium. Det finns ju en lag på att ungdomar under 15 ska ha hjälm och jag trodde de lärare som cyklade till o från jobbet ville föregå med gott exempel!!

Hjälm på Tobbe!!!

2007-11-21 @ 15:21:14
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Katja

Och om jag inte har helt fel, så bör väl Branting kunna fixa ett BRA pris på arbetsplatsen?

Köp en hjälm!

2007-11-21 @ 20:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback