De' e' mycke' nu......

Det är tre och en halv vecka kvar till julavslutningen. Redan nu börjar varenda dag täckas av bokade möten, utvecklingssamtal, filminspelning, planeringsmöten och så lektionerna förstås. Jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med allt, men som jag sa till en lärarkandidat som ställde samma fråga;

På något sätt, så löser det sig.

Och så är det. Det är ingen idé att hetsa sig upp över det allt krympande tidsutrymmet, utan man får helt enkelt ta för vad det är och göra det bästa av det.

Annars kan man ju alltid sjukskriva sig, så att man slipper eländet.....

Kommentarer
Postat av: pepo

skönt att se hur lik du är dig än. Skönt. ;)

2007-11-26 @ 10:36:29
Postat av: BigB.

Ja lär sig eleverna NÅT?? Frågar man M vet man ju vad svaret blir men är det så? Julspel, påskspel etc gör ju att läroplanen får skjutas på skriver du då o då.. Jag som trodde att det var tvärtom, att sådana saker får man sköta på fritiden...

Postat av: Nova

Nej sjukskriv dig inte. KÄMPA! Det kommer gå bra. EN dag i taget.

2007-11-26 @ 19:18:29
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback