Återträff!

Under många år var jag oerhörd aktiv i en ungdomsförening. Den hade sina filialer runt i Stockholm men den centrala platsen var en källarvåning på Södermalm. Från början var jag deltagare, men ganska snabbt uppgraderades jag som ledare och den tiden har varit en av de mest utvecklande peridoerna i mitt liv. Det är faktiskt mycket av den tiden jag har att tacka för för min utveckling som lärare.

Det var där jag fick lära mig hur man leder en grupp, hur man organiserar och leder aktiviteter, hur man är mot besökare och deltagare, hur man agerar i nödsituationer, hur man samarbetar, hur ens beteende påverkar gruppen, hur man planerar kortsiktigt och långsiktigt, hur man handskas med konflikter, hur man presenterar sig, hur man är en god förebild och så vidare och vidare.

Och allt detta i praktiken. Jag har fått äran att känna många oerhörda intressanta människor. Några av dem blev fasta vänner. Jag fick också uppleva många härliga saker som har gett minnen för livet. Skidresorna, kollojobben, kurshelgerna och alla kvällarna där på källarvåningen.

Men all tid har sitt slut.
 
Man blir äldre och andra åtaganden kräver sin tid. Man flyttar och får bygga upp ett annat liv. Man träffar någon och snart ska man bilda familj.

Men ikväll är det återträff för för den gamla goda tiden. Det ska bli riktigt spännande och nervöst att se vilka som ska vara där. Iallafall så kommer bli en rolig promenad i minnenas kvarter.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Kul å se dig en snabbis där utanför toan;)

Kram Ullis

2007-11-11 @ 09:49:50
Postat av: Jag var där

Och inget hade ändrats. Inte så mycket i alla fall*blink*

2007-11-11 @ 11:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback