100 kronor torsk

Det var inte planerat, men vi bjöd hem några kompisar för en spelkväll. Det började mjukt med Plump och Nicke Nyfiken på TV för att sen gå vidare med Yatzy och andra halvlek av Blackburn-Liverpool. Frustrationen gick att ta på mig med dåliga kast med tärningarna och 0-0 i matchen.

Efter uppvärmningen spelade vi poker och mitt missflyt på nätpokern har tydligen överförts på livepoker också. Det gick alltså inget vidare och jag fick ägna sista halvtimmen med att sätta upp lite kylskåpspoesi medan tre grabbar gjorde upp om potten. M gick segrandes ur striden.

Alltså, här bjuder man hem folk till sitt hem, bjuder på kaffe och whisky och så förlorar man 100 kronor på det.

Bra kväll!

Idag är det mest tvätt, städ och fixa som gäller. Kanske ska jag iväg för ett träningspass senare på eftermiddagen. Snart var den här långhelgen över. Det gick, som vanligt, alldeles för fort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback