Whiskyköpguide och frukostförväntningar

Sambon har åkt till Skottland med sin klass och jag har bett henne att köpa en flaska finwhisky om hon råkar komma in på ett destilleri. Nu är hennes kunskaper inte så goda gällande whiskykvalitet, men har bett henne att lystra efter "single malt" - då borde det utesluta det mesta man inte vill ha.

Vi har för vana att ringa varandra och bekräfta ens livsstatus efter långa resor. Nu var det klockan 1 på natten hon ringde. Men det gjorde inget. Var ändå vaken. Dels nog för att jag väntade in samtalet och dels för att jag inte kunde sova efter debaclet med AIK-matchen. Men mest för att jag drack två koppar kaffe sent på kvällen. Vet inte riktigt varför jag gjode det. Måste ha varit någon form av självplågeri i AIK-anda.

Idag hade vi hälsoveckapromenad med frukost efteråt i skolan. Så jag hoppade över frukosten och gick hea promenaden med en enda tanke i huvudet - mat, mat, mat. Jag måste ha mat! Så jag tog ett högt tempo, knuffade undan några elever som stod i vägen och var allmän vårdslös. När jag väl åt frukosten var det en liten besvikelse. Mest mackor och ett löslöskokt ägg. Jag får nog ta min vanliga frukost hemma iallafall framöver. Trots att det hintades om gröt imorgon på jobbet.

Nu är det lunch. Mat, mat, mat. Jag måste ha mat!!

Kommentarer
Postat av: C

har inte hort nagot om singel malt...sa blit svart att kopa...

2007-05-22 @ 21:47:16
Postat av: Tobbe

Det gör inget... Om du ser en flaska whisky vars namn inte går att uttala - köp den!

2007-05-22 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback