Vart tog den stackars lilla söta våren vägen?

Om cirka sju timmar så har jag tagit mig genom plågan. Just nu känner jag ingen större lust att ta mig an denna uppgift. Min mage ångestkrånglar och jag är allmän moloken. Det blir svårt att försöka fokusera sig på att komma fram nya kreativa pedagogiska lösningar inför morgondagens lektioner.

Det gör inte så mycket i och för sig. De flesta har börjat växla ner och tuffar så sakteliga mot skolavslutningen om två veckor. Man får den här känslan av att vart tog våren vägen egentligen? Det är så mycket som har tagit tid från den adekvata undervisningen och istället har det varit en massa av olika sidoaktiviteter som tagit tid. Har luftat det här på senaste mötet att vi måste disponera tiden mycket bättre än vad vi gör nu. Det går inte att nå målen om man aldrig får tiden att kunna ge verktyg till eleverna som då får möjlighet till att utveckla sina kunskaper.

Förhoppningsvis så blir det bättre till nästa läsår - då får man ta nya tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback