Time för hälsovecka

Skön söndag med slappa som prioritet. Jag ioch sambon passade på att gå på bio och kollade Spindelmannen 3. Ok film som förstördes av att det var så fruktansvärt kallt i biosalongen. Hade man vetat innan, så skulle man ju tagit med en tjock polotröja och vinterjackan också. Jag vill minnas att det brukar vara så i salong 1, den största, när det är glest med tittare i salongen. Nu kan jag inte den exakta siffran på hur många platser salon 1 tar, men kanske runt 300 och vi var inte mer än 20 därinne. Man beräknar kanske ventilationen på att det ska vara 300 svettande människor därinne och drar på ventilationen på full kraft. Men det är 20 personer som får lida för det om det bara kommer så många.

Nåväl, när man väl var ute igen, så värmde vårsolen gott.

Idag satte vi igång hälsoveckan på jobbet. nu ska vi medvetandegöra eleverna att det faktiskt finns något som heter "att ta hand om sig själv" och inte plåga sin kropp med att käka chips till lunch och sova 4-5 timmar varje natt för att man ska kunna spela så mycket World of Warcraft som möjligt.

Nu ska vi chocka dem med promenader, fotvård, massage, frukost och föreläsningar om sömn, kost, hälsa och diverse inom området. Nu jävlar ska vi skapa massa jobbiga hurtiga friskusar som plågar ihjäl sina nära med att tjata om näringsinnehåll och vikten av att hålla vikten!

Kommentarer
Postat av: Mona

Tjenamoss!
Usch ang. kall biosalong. seriöst, jag har varit inne på biobesök ett par ggr nyligen och båda gångerna frös jag hela tiden. fattar ej, o det var också halvfullt mkt folk iaf men inte heller fullt samt i salong 2 (inte i 1) o jag frööööös!
det förstörde okcså min spiderman 3-biobesök! suck!

2007-05-24 @ 11:13:22
Postat av: Tobbe

Ja, man undrar - vill de skrämma (frysa) bort sina besökare? =)

2007-05-24 @ 16:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback