Surprise, surprise.....

Innan after worken började skyndade jag mig hem för att fixa ett par saker. Det drog ut på tiden. En kollega ringde och undrade var jag var. Sa som det var och kollegan pushade på att jag var tvungen att skynda mig - för att vi skulle dela upp lag. Jag förstod inte riktigt, tyckte att man kunde väl dela upp utan mig, så kunde jag bara hoppa in i ett lag. Men det gick inte.

Så jag blåstressade mig till jobbet och där satt alla i en ring. Fattade noll och satte mig snällt i ringen. Det visade sig att alla väntade på mig för att fira mig i efterskott. Fick en flaska vin, en flask whisky, två biocheckar och lite choklad. Jättesnällt!

Därefter blev det lite pingpong och det gick inte så bra att försöka smasha ut min antagonist. Fick aldrig ett riktigt bra tillfälle för det. Nåväl, fick smasha ut en NO-lärare iallafall. Det är lika bra det också.

Till sist gick vi ut till stan och intog vätskepåfyllning och lite mat. Nu är jag hemma och ska packa lite inför en ytterligare resa till Stockholm. Min käre bror med sin sambo firar gemensamt sin 25-årsdag imorgon. Det blir middag ute och med största sannolikhet utgång därefter.....

Kommentarer
Postat av: /K

Gillar du inte NO-lärare? :)

2007-05-15 @ 12:13:51
Postat av: Tobbe

Låt oss säga så här. Vi håller sams för gemenskapens skull - men en humanist och en naturvetare har av någon anledning ett monumentalt avstånd mellan sig gällande världs- och människosyn... =)

2007-05-15 @ 14:26:52
Postat av: /K

Ok. Och hur skiljer sig världs- och människosynen?

/K

2007-05-16 @ 07:58:08
Postat av: Tobbe

Låt mig säga så här och du får tolka som du vill;

För en humanist är 1+1 inte alltid 2...

För en naturvetare är 1+1 alltid 2...

Vi säger så... =)

2007-05-16 @ 11:07:50
Postat av: /K

Din förklaring låter väldigt ointelligent. En sak är dock säker. Du ser nog ner på folk som inte tycker samma som du och du vågar inte stå för det du säger utan smiter nog jämt o ständigt från ansvaret. Det är min tolkning av dig.

2007-05-18 @ 13:39:00
Postat av: Tobbe

Alltså blir min tolkning av din tolkning av min tolkning att du känner nog mig mer än vad du ger sken av. ;)
För att det är roligt att du lägger in så många värderingar av att jag ironiserar över klyftan mellan NO-lärare och SO-lärare. Att jag ser ner på folk som inte tycker som jag eller att jag ständigt smiter ifrån ansvaret för det - hur gör man den värderingen utav mina kommentarer?
Troligen av andra orsaker.
Eller så trampade jag på en öm no-lärartå som, mig beklagligen, inte kan ta ett skämt.

2007-05-18 @ 16:35:32
Postat av: /K

;)

2007-05-21 @ 11:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback