Repris av det omöjliga?

Repris av finalen i Champion's league år 2005. Kan det bli bättre? Den 23 maj smäller det och den här gången ska jag tammefan titta på den!

Det tar emot att erkänna att jag missade hela finalen år 2005. Då var jag på klassresa i Göteborg och vid den tidpunkten var vi på Liseberg. Sökte frenetiskt efter en bar eller restaurang för att kolla på matchen, men inte en enda visade. De ville väl att man skulle äta fort och sen åka igen. Fick kontinuerliga sms från grabbarna och lyckan var stor när jag fick veta att Liverpool hade vänt ett 0-3-underläge till 3-3.

Under förlängningen åkte vi tillbaks till vandrarhemmet och jag bet på naglarna och kollade på mobilen hela tiden. Jag var inte så speciell professionell just vid den tiden, men jag tycker faktiskt själv att jag var rätt ursäktad för det. Väl på plats kunde jag inte ratta in rätt kanal på tv och jag fick istället en live-rapport från brorsan om straffläggningen.

När Dudek räddade Shevchenkos straff så sprang jag rakt ut i mörkret utanför vandrarhemmet i ren eufori och hoppade.

Dagen efter åkte vi hem. På kvällen såg jag att det visades en repris av matchen och trots att jag visste resultatet var jag ändå hypernervös och bet på naglarna. Ändå är det ju inte riktigt samma sak som att se en match i live-sändning.

Den 23 maj är bokad, oavsett vad som händer......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback