Muntlig skärseld

Sambon hade köpt Listerine. Ni vet, den där munsköljmedeln som man har gjort ganska hård reklam om på TV. Nån snubbe som gurglar lite och sen exploderar det lite datoranimerat i hans mun.

Provade den igår kväll och det brände som eld! Jag försökte förtvivlat hålla ut i dem 30 sekunder man ska skölja och gurgla, men efter 20 sekunder gav jag upp och spottade ut den brännande vätskan. Jag antar att man ska känna sig fräsch i munnen, men det var knappast den känslan jag hade efteråt. Mer av att jag kippade efter andan och bad om förbarmelse för vad för ont jag hade gjort mot någon. Är detta mina synders förlåtelse? Min personliga muntliga skärseld?

Men skam den som ger sig.

I morse försökte jag igen. Tog en kapsyl och gurglade med Listerine under hårt knipna ögon och nån sorts plågsam dans på toalettgolvet. Att räkna sekunder var det inte på tal om - det var bara överlevnad som gällde. Till sist klarade jag inte mer och spottade ut. Varför denna plåga? Man får åtminstone en fräsch mun och det smakade lite mint när jag drack morgonkaffet. Ska försöka fortsätta med det ett tag till - gå genom mina muntliga skärseld varje morgon och kväll.


Kommentarer
Postat av: pepo

Tips: börja med hälften av mängd och vänja dig vid det. Det gjorde jag och nu tycker jag att det inte är så farligt längre och klarar i 30 sek´med full mängden.

2007-05-30 @ 11:02:44
Postat av: J

Men köp apotekets munskökj istället. Är mycket humanare än att stå o hoppa o dansa när du provar munsköljen.

2007-05-30 @ 12:09:37
Postat av: L

Ta hälften vatten o andra hälften munskölj tills du blir van.
Du vet att det finns 2 olika en blå och en grön
den gröna är mildare den blå är djävulsk/mvh

2007-05-30 @ 12:29:39
Postat av: L

Prova med att blanda hälften vatten.
Du vet att det finns 2 sorter en grön o en blå?
Den blåa är djävulsk/mvh

2007-05-30 @ 13:21:14
Postat av: Anonym

frågan är ju.... om sambon har köpt det..kanske att det bara är till sambon då?

2007-05-30 @ 13:28:53
Postat av: Sara

Se till att du inte ger dig ut i en bil och kör direkt efter du gurglat listerine för enligt en artikel på aftonbladet.se kan den ge utslag på polisens alkoholmätningsinstrument :D kolla in artikeln på http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1072759,00.html
;)

Postat av: Tobbe

Ja, man kanske ska ta det försiktigt i början. Bra tips!
Anonym; Ja, att jag inte tänkte på det. Vi brukar ju ha separata tandkräm, tops, handtvål, toapapper - då borde man ju ha separata munsköljmedel också.... ;)
Sara; HAHAHAHA!! Tänker mig scenariot; "Men för fan! Jag lovar! Jag har inte druckit nåt, bara sköljt lite i munnen!" =D

2007-05-30 @ 15:05:18
Postat av: Johanna

Jag har dentan från apoteket som jag fått på recept från min tandhygienist, den smakar ingenting... pröva den ist. Finns receptfri! :o)

2007-05-31 @ 08:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback