Fel plats, fel grönsaksinformation och fel underhållning

Jag måste säga att jag inte blev så förtjust i Stockholm stadion. På en riktig fotbollsarena så ska det inte finnas löparbanor mellan åskådarplats och plan. Avståndet blev långt och vi AIK-fans kände oss malplacerade och bara fel. Stadion dög dock gott till att sitta och smutta på en öl i solskenet. Men det var ju inte riktigt därför man var där, utan för att kolla på fotboll.

Det gick väl sisådär. Inget övertygande spel fortfarande, men tre poäng kammade vi hem. Sambon tyckte att det var över förväntan att se på fotboll och roades mest av omgivningen reaktioner. Alltså mina reaktioner.

Efter matchen gick vi i sällskapet till en pub för att värma upp oss innan vi skulle på födelsedagsmiddag på Hard Rock Café. Väl på plats beställde jag en oxfilé med säsongens grönsaker. Jag måste hädanefter kolla upp vad som är säsongens grönsaker, för jag hade tydligen missat helt att det var bara en grönsak som gällde just nu - broccoli. Ja, det serverades enbart broccoli som grönsaker. Eller, grönsak.

Under middagen så hölls det tydligen en tävling på tv, där olika länder skickar en kandidat för att sjunga på tv. och så kunde man från hela Europa ringa och rösta på vilket bidrag som var bäst. Jag har bara ett ord att säga om den tävlingen - freakshow.

Idag ska jag bara ta det lugnt. Ta ett sent tåg ikväll och i stort sett lägga mig direkt när jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: BigB.

Ja freakshow är väl det närmaste man kan komma, menar såg du Frankrike och de rosa bögarna på scen, inte ens J blev överförtjust..
Håller med om Stadion, håller inte ens för rockkonserter tycker jag, man sitter så lågt :(
Men, 3p är 3p!!!

Postat av: Tobbe

Det var rätt många kassa bidrag som man bara skakade huvudet åt.

Tre poäng är sannerligen tre poäng!

2007-05-14 @ 15:32:46
Postat av: M.

Malplacerade AIK:are... Är det inte alltid så?

2007-05-15 @ 18:23:06
Postat av: Tobbe

Bara på Stadion. För att vi är ju överallt annars... ;) Dessutom, det borde ju ni veta hur det känns - så ofta som ni är på Råsunda???

2007-05-15 @ 19:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback