Dubbla debut och fler konflikter

Det var skönt att jag åkte till Stockholm igår. Idag kunde man sova ut ordentligt och äta en god frukost som min kära mor hade ordnat. Nu är det avkoppling. Sen ska jag och sambon till stan för att fixa en present till födelsedagsparet. Vi ska även kolla på match. BP-AIK på Stockholm stadion. Det blir en dubbel debut.Första gången för sambon som följer med och kollar på fotboll tillsammans med mig. Och första gången jag kollar på fotboll på Stockholm stadion.

Jag vet inte riktigt varför det har blivit så. Att jag aldrig har varit på stadion. Dels för att det är fiendeland och dels för att det är sällan AIK har spelat där. Den stackars arenan håller ju inte riktigt för derby och jag räknar inte BP som derby. De är alldeles för små för det.

Sådärja, nu har jag skapat nya antagonister. Stockholm stadion-fans och BP:are. En bra dag således....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback