Biff med arbetrumskollegan

Ja, jag har en beef med min arbetsrumskollega angående temperaturen i arbetsrummet och hur man löser den. Rummet ligger vid solsidan och utan åtgärder blir det alltså en helvetisk värme. Ungefär som att jobba i en bastu. Alla som har bastat vet att tankeverksamheten inte blir på topp när man försöker prestera lite pedagogiska under, så jag och min kollega försöker fixa detta på olika sätt.

Jag har tagit en fläkt som står på högsta effekt. Den låter lite, men jag tar hellre det än att komma till en lektion med svettfläckar av cd-skivestorlek under armarna. Jag brukar också öppna fönstret för att låta lite luft komma in därifrån. Det är en vältrafikerad bilväg utanför, men jag tar lite brus och avgaser än att ta med dubbla uppsättningar av t-shirtar.

Det är nu vår beef kommer in. Han hävdar utifrån att ha läst på någon hemsida att fläkten och det öppna fönstret på något sätt neutraliserar varandra och det inte påverkar att sänka temperaturen i vårt arbetsrum. Jag hävdar, utifrån empiriska erfarenheter, att det gör det visst. Det blir betydligt svalare och dessutom har fläkten en roterande huvud som gör att luften i rummet cirkulerar och bidrar till en syrerikare rum.

Och så håller vi på. Jag öppnar fönstret när jag kommer in. När jag har lektion och han kommer in, så stänger han fönstret. Det är en kamp och jag tänker inte förlora den....

Kommentarer
Postat av: Jacob

Klart som fan attt du har rätt.
Öppnar du inte fönstret så kommer ju fläkten bara att återcirkulera luften i rummet. Öppnar du fönstret (som du vill) så kommer ny luft in och gammal vädras ut.
Kan inte bli mer logiskt än så.

2007-05-11 @ 12:15:09
Postat av: J

Det är kanske dags att be fastighetsägaren att sätta upp en markis ovanför fönstret eller åtminstone fixa ordentlig kyla i rummet. Eller ännu bättre gå till ditt skyddsombud och påtala problemet.

2007-05-12 @ 18:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback