Barnsjukdomar för TSP Travels

Som vanligt med nybildade företag, som TSP Travels, så är det lite barnsjukdomar i början. Det var tänkt att reseledaren skulle befinna sig på tågstationen klockan sex på morgonen. Efter en orolig natt med fruktan för försovning, så vaknade reseledaren klockan 05.59. Inte bra, tänkte reseledaren för TSP Travels och kastade sig i duschen samtidigt som han borstade tänderna och med viss teknik klädde på sig.

Klockan 06.08 slet jag åt mig cykeln och cyklade i ilfart till tågstationen. 06.13 ramlar jag in på tågstationen och möter alla förväntansfulla resenärer. Lämnar över papprena till en vuxen och ber henne skriva ut biljetterna medan jag ställer och låsercykeln. Kommer tillbaka och får veta att hon inte hittar koden. En svettdroppe porar sig ut och rinner längs tinningen. Jag letar genom papprena och hittar koden på en baksida av ett papper som jag har krafsat massa anteckningar på. Går fram till automaten och trycker in koden. Får beskedet att koden är fel.

Klockan 06.17 börjar min puls stegra kraftigt och adrenalinet rusar runt i kroppen. Jag tar ett djupt andetag, misstänker att jag slagit fel på grund av stressen och slår in koden igen. Rätt. Tur det.

Det tar tid att skriva ut 20 biljetter, så jag ber en vuxen bevaka utskrifterna medan jag handlar frukost på Pressbyrån. Rafsar åt mig det första bästa. En knallvit baguette som smälter direkt vid kontakt av vätska. Nåväl, bättre än inget. Klockan 06.20 säger man att man har fått för många biljetter, som ska vara till andra resenärer. Det var inte så mycket att göra åt. Klockan var 06.22 och jag fick be alla resenärer att bege sig mot tåget för att minimera risken för att missa det.

Klockan 06.24 satt vi på tåget och en minut senare började det rulla. Ok att det gick inte som man hade tänkt, men huvudsaken måste väl ändå vara att vi ändå kom iväg. Så visst, TSP Travels kanske inte var fullkomlig i sin start, men den höll vad den lovade.

Resterande av resan gick mycket bra. Bra dag med många upplevelser. Man fick stå ut med Jimmy Jansson, men det uppvägdes av att få se Timo Räisänen. Till sist, en snabb resa hem och se att alla kunde bege sig hemåt. Hemma och ta en välförtjänt kall öl.

Förvisso strulade det i början för TSP Travels, men i slutändan lovade det gott för resebolaget...

Kommentarer
Postat av: J

20 biljetter..finns det inte gruppbiljetter nu för tiden med en enda biljett typ?

2007-05-08 @ 21:54:26
Postat av: Tobbe

Det kanske finns. Ska ta upp det med den administrativa avdelningen....

2007-05-08 @ 22:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback