30-årsfesten del 1.

Hela fredagen ägnades åt att fixa ordning mat och saker inför festen. På kvällen kom familjen och vi gick alla ut för att äta mat och koppla av. Dagens holmgång i kokvrån med matlagning tog dock ut sin rätt och jag fick teckna time-out vid 12-slaget för att åka hem och sova.

Vaknade vid niotiden och satte igång att göra lite frukost. Min sambo ropar till mig att det ringer. Kollade mobilen, men där stod det ingenting. Först trodde jag att det var ett billigt trick, men hon menade förstås dörren. Gick dit helt oförstående om vem som ringer på dörren klockan halv tio på en lördagsmorgon. Kikade i titthålet, men någon stod med fingret för att undandhålla sin identitet. En lätt nervositet infann sig. Satte på mig ett par byxor och öppnade dörren.

Där stod mor och mina syskon med sina respektive som sjöng för mig och hade tagit sig med en flaska champagne. Trevligt!

  Yrvaken och har champagnefrukost.


Efter champagnefrukosten började vi röra oss mot lokalen för att sätta igång med förberedelserna. Mor och syster intog köket och började laga mat, medan jag fick fixa allt möjligt i lokalen och leka samordnare med mobilen i högsta hugg. Framåt eftermiddagen började allt se klart ut och vi begav oss hem för att dels äta lite, dels vila upp och dels förbereda oss fina inför kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback