Offentliggöra min 30-årsdag?

För några veckor sen fick jag ett brev från NA. NA är en lokal tidning för Örebro. De har uppmärksammat att om drygt en månad fyller jag 30 år och tyckte att jag skulle skriva ett kort brev om mig själv för att sedan publiceras i nämnda tidning. Brevet innehöll pedagogiska delar som Yrke, intressen och egenskaper.

Jag garvade rått och slängde brevet rakt ner i pappersinsamlingen. I dagarna har jag kollat i tidningen för att se vilka människor det är som verkligen skriver och skickar brevet till NA. Det borde ju finnas, kan man tycka, hur många situationer som helst där man kan tänka efter och stanna upp för att inse att det är ju ett lågvattenmärke att göra sånt.

Man får brevet. Man öppnar det.. Man läser det. Man sätter sig ner för att skriva. Man stoppar i svarskuvertet. Man skickar iväg det. Ni ser; hur många situationer som helst.

Så, vad är det för människor som skickar in? Det var ju alla jämna födelsedagsbarn som uppmärksammades, men jag ögnade bara 30-årsfirarna ordentligt. Det var ganska så speciella människor. Sammantaget kan man säga att de jobbar i sjukvården, gillar friluftsliv och är "glada och harmoniska".

Jag är ju absolut inte en av dem. Därför kommer knappast min bild ståta i NA som 30-åring....

Kommentarer
Postat av: Johansson

Det är knappast dom själva som skickar in utan släktingar och vänner.

2007-03-26 @ 22:59:53
Postat av: BigB.

Är du SÄKER på att din bild inte hamnar i tidningen ändå ;)

Postat av: Tobbe

Det ska väl vara under min protest då..... =)

2007-03-27 @ 17:57:52
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: Johansson

Idag var det en notis om att Tomas Wassberg fyllde år. Jag tror knappast han själv skickat in den.

;)

2007-03-27 @ 20:13:25
Postat av: Tobbe

Jag tror bestämt att han har skickat ett presskommuniké så han slipper alla jobbiga jävlar som ringer på hans födelsedag....

;)

2007-03-27 @ 22:39:43
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: Therese Fornstål

Detta med att fylla 30 så hamnade jag dock som 30-årig på en halv helsida i Lokala tidningen Värnamo Nyheter. På eget bevåg! Så illa är det inte egentligen! ;) Förra året blev jag dessutom Veckans profil i Finnveden Nu Fredag, fast där blev jag ju tillfrågad. :P

2007-04-05 @ 11:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback