Långt samtal med chefen och Poirot, släng dig i väggen

Idag har jag haft ett medarbetarsamtal med chefen. Då går vi tillsammans genom min arbetssituation och vad som förväntas av mig. Det gick bra. Tryckte på de saker jag ville trycka på. Det var planerat att hålla på i 40 minuter. Vi höll på i 1,5 timme. Inte första gången det händer. Chefen och jag gillar att prata, då blir det lätt att tiden sticker iväg.

Åkte hem efteråt och förväntade mig ren disk som tjejen lovade att ta hand om i morse. Mycket riktigt var disken diskad, men en sak konfunderade mig. Hållaren som man lägger i bestick låg i vasken och därmed var alla bestick och knivar utspridda. Först tänkte man ifall hon hade fått nåt raseriutbrott och slängt allt ner i vasken, men det lät inte likt henne.

Som en detektiv av Poirot-klass observerade jag noga hela platsen och dra slutsatser. Till sist kom jag fram att tjejen måste ha lagt hållaren på ett krok som är limmad vid vasken. Kroken klarade inte av vikten och släppte taget, varav hela hållaren med bestick rasade ner och spreds ut över vasken.

Jag borde kanske byta karriär...

Kommentarer
Postat av: Anonym

stämmer utmärkt!

2007-03-08 @ 20:09:26
Postat av: Anonym

CSI nästa?

2007-03-08 @ 21:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback