Jag har blivit sambo!

Jag har ju tidigare sagt att jag står inför omvälvande händelser. Och idag skedde det. Jag har blivit sambo. För första gången i mitt liv. Det känns, tja, omvälvande. Men samtidigt bra. Det kommer nog inte vara så att vi upptäcker nya sidor hos varandra - vi har ju ändå varit tillsammans i snart tre år. Hon ska flytta in hos mig, I min lilla trånga lya. Men å andra sidan så är den centralt och ligger ypperligt nära våra arbets- och skolplats.

Men det ska bli spännande. För första gången kan jag inte bara tänka på mig själv hemma. Att polarna ringer och vill kolla på fotboll kunde svaras tidigare med; "ja, för fan, det är bara att komma" måste nu svaras med "ett ögonblick" och lite mummel och därefter ett svar.

Både jag och tjejen (eller, hädanefter måste ju jag kalla henne sambon. Ovant.) vill betona att detta samboskap är helt på grund av ekonmiska skäl. Inga kärleksmässiga ligger bakom. Strikt affärsmässigt kallar vi detta. Det mjukar liksom upp vår ihopflyttning och blir lättare att ta sig an.

Att bli sambo för kärlekens skull? Pffft. Larvigt...


Kommentarer
Postat av: pernilla-l

Grattis till ett vuxnare liv. :P
Räkna med att det kan bli bråk och tvist i början då ni ska hitta er rutiner tillsammans. Du måste iallafall inte kalla tjejen för sambo. Jag kallar fortfarande min man för Johan. Inte min man. Oroa dig inte. Ni kommer att stormtrivas ihop efter lite bråk och tvist. När ni båda landar på jorden blir det toppen, tror jag. Lycka till! Kramar

2007-03-31 @ 08:04:18
Postat av: Anna Y

skoj skoj, har hon flyttat in? jag ska flytta om 3 veckor, spännande!

Postat av: Sara

lycka till det kommer bli bra=) *kram*

2007-03-31 @ 13:07:56
URL: http://flippaut.blogg.se
Postat av: J

Grattis!!! Det var på tiden. Kul.

2007-03-31 @ 17:12:06
Postat av: BigB.

redan första dagen tackar du nej till oss, hur ska detta sluta ;)

2007-04-01 @ 00:57:21
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Tobbe

Tack alla för de uppmuntrande orden!

Det känns bra, verkligen, men mycket kvar att göra och givetvis få våra rutiner att bli kompatibla med varandra.

Men jag har förtröstan! Det kommer att bli bra! =)

2007-04-01 @ 13:46:29
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: Tobbe

BigB; Lika bra att du vänjer dig.... ;)

2007-04-01 @ 13:46:57
URL: http://tobbert.blogg.se
Postat av: mikalinn

Hej Tobbe!
Det kommer bli jättebra
att vara sambo.
Jag tycker det ska bli jättekul att
Cissi kommer till Stockholm.
Hoppas att vi ses snart.
Hela familjen hälsar.
kramar Mikalinn.

2007-04-02 @ 21:23:04
Postat av: Tobbe

Hej Mikalinn!
Ja, det kommer säkert att bli jättebra! Vi ses säkert snart och hälsa alla i din familj!
Ha det!

2007-04-03 @ 13:09:42
URL: http://tobbert.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback