I've found a vårjacka!

Igår begav jag mig på jakt efter en vårjacka. Jag hade helt släppt tankarna på en skinnjacka, men en vanlig vårjacka skulle väl inte vara så svårt att hitta. Gick till den eminenta butiken Entertainment och styrde mina bestämda steg mot herrjackorna. Tog tre olika jackor. Frågade en expedit om det fanns flera jackor. Han pekade på en hylla. Jag gick dit och tog två. Sen till provhytten för att prövas under mina djupt kritiskt granskande ögon.

Provade den första - mjae, jag ser ut som en vietnamveteran.


Provade den andra - Hej, det är jag som är seriemördaren!


Provade den tredje - Kanske, om jag var 19.


Provade den fjärde - Om jag vill se ut som en 52-årig Lennart med byxorna upp till naveln , ja.


Provade den femte - Yes! Alpha One to Delta Force. Target's been hit. Target's been hit!


Nu stoltserar jag med ny fin brun vårjacka som jag känner mig jättesnygg i. Det var i och för sig lite för kallt idag för att ha den, men en varm tröja gjorde susen. Nu kan man känna sig en människa med en riktig bra vårjacka igen!

Kommentarer
Postat av: Askungen

Ler....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback