Inte på min lista

I morse vaknade jag med ett ryck. Kollade på klockan och insåg att jag hade ungefär en halvtimme på mig att duscha, packa och helst äta lite frukost innan jag skulle hinna med bussen som skulle ta mig till kansliet där jag skulle spendera dagen på. Trodde att jag hade stenkoll, men insåg att det inte riktigt var så när bussen for iväg utan mig. Knallade ner till tuben och fick ta mig dit på det sättet. Fungerar ju bra det också, bara det att det tog tredubbelt så lång tid.

Utbildningsdagen gick bra. Det som gladde mig allra mest var att se nya engagerade människor som ville delta och påverka. Sånt stimulerar alltid en föreningsmänniska.

Tåg hem och så fort jag satte foten innanför dörren så har jag med frenesi fixat och donat här hemma. Tvättat och sorterat. Dammsuigit och plockat undan saker. Varit i affären och införskansat proviant för några dagar. Ska snart diska. Så allt är klart inför morgondagen då jag ska läggas in för operation. Så jag kan, sen när jag kommer hem, lägga fokus på att vara sjukskriven utan att irriteras över vardagliga saker som dammråttor i hörnet eller en strumpa på teven.

Lite nervös är man. Jag vet att det är en rutinoperation, men att sövas och vara helt borta några timmar ligger inte på min  "100 saker jag vill göra i mitt liv"-lista, om man säger så.

Rapporterar hur det gick imorgon kväll om jag är tillräcklig klar i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Madzia

Tobbe... vila en dag/kväll från bloggen va?! =) Själv varit isolerad från mobil(inte riktigt men mitt goda ekonomiska samvete satte stopp) o internet en hel vecka o lite till...weeh vad man missat mkt, not =)

2007-03-11 @ 22:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback