Ibland har man flyt

Idag råkade jag dra över en lektion med 15 minuter. Alltså att hålla på längre än utsatt tid. Det var nödvändigt. Jag ville se till att alla eleverna gjorde sin redovisning för varandra som ska bli grund för ett prov senare i veckan. Dels för att de ska bli mer uppmärksamma på varandras redovsiningar och dels så ställer det högre krav på seras egna redovisningar.

Som sagt, 15 minuter över tiden och jag följde med till deras nästa lektion för att be om ursäkt och ge en förklaring. Till min förvåning fanns det ingen lärare och efter lite reserach så förstod vi att den läraren var sjuk och det fanns ingen vikarie till eleverna. Vilken tur för dem och framför allt för mig, som slipper lite skam. Jag föreslog till eleverna att vi kunde fortsätta lite på det vi arbetade om istället för den lektionen.

Förslaget mottogs inte så väl.

Kommentarer
Postat av: BigB himself

15 minuter e okej men en hel timme, gå o dö typ :P

2007-03-28 @ 16:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback