I still haven't found that vårjacka I'm looking for

Det är många år jag har suktat efter en skinnjacka. Som alla har. Såna där midjekorta. Jag tycker att det ser riktigt bra ut och har alltid velat ha en själv. För det mesta har olika faktorer satt stopp.

Det var inte på modet - då är ju utbudet väldigt snävt.

Jag har inte haft råd -den tiden jag var student eller i början av yrkeskarriären då man levde på gränsen.

Mitt intresse var svalt -då var det andra saker som lockade.

Men den här våren tänkte jag banne mig satsa på en vrålsnygg skinnjacka som jag så länge har suktat efter. Så för några veckor sen började jag sondera skinnjacketerrängen. Jag tror att jag har provat minst 10-15 olika varianter, men jag kan tammefan inte hitta en enda som passar mig. Antingen sitter det bra i axlarna, men är för kort. Eller så är den precis lång som jag vill ha den, men ser jättekonstigt ut i axlarna.

Det är bara att acceptera. Jag har för långsmal överkropp för en skinnjacka. Det är tungt. Jättetungt. Istället får jag ge upp min dröm och leta efter en annan vårjacka. För en ny vårjacka måste jag ha. För 2002 ringer hela tiden och vill ha tillbaks sin manchesterjacka.....

Kommentarer
Postat av: BigB.

Hört talas om skräddare grabben??
Slänger man ut 1500-2000 på en snygg svid kan man pröjsa 2-300 på en bra skräddare =)
Annars finns ett hus utanför Mariebergs köpcentrum full av skinnjackor, om du inte redan varit där..

Postat av: Tobbe

Lägger jag ut två papp för en jacka - så ska den sitta som ett smäck! =)

2007-03-20 @ 10:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback